Oorzaak : Blauwe rook ontstaat door teveel olieverbruik. Ook voor dit probleem is de 5in1 Oil Stabilizer (Art. Nr. 250200) een uitstekende oplossing.
Oplossing : 5in1 Oil Stabilizer (Art. Nr. 250200)

Oorzaak : De kleppen blijven hangen en slecht functionerende hydraulische klepstoters.
Oplossing : 5in1 Oil Stabilizer (Art. nr. 250200).

Mogelijk heeft u last van een lekkage in het koelsysteem. Er kan een plasje koelvloeistof zichtbaar zijn onder uw auto.

Oplossing : Gebruik de 5in1 Radiator Stop Leak Blauw voor auto’s die van vóór 1997 zijn, en de 5in1 Radiator Stop Leak Rood voor auto’s vanaf 1997. Voertuigen die voor 1997 zijn vervaardigd, maken doorgaans gebruik van blauwe of groene koelvloeistof (G11), terwijl auto’s vanaf 1997 en ouder vaak rood of roze gekleurde koelvloeistof gebruiken (G12, G12+ en G13).

Oorzaak : Het kan zijn dat u auto niet geschikt is voor de nieuwe E10 benzine die per 1 oktober 2019 wordt aangeboden bij alle tankstations in Nederland. Gebruik daarom een toevoeging van 5in1 om motorschade te voorkomen. Meer informatie over de 5in1 E10 reiniger kunt u vinden op onze website.
Oplossing : 5in1 E10 Clean-UP (Art. nr. 687007) 

Steeds meer hedendaagse voertuigen (vanaf 2004) maken gebruik van directe brandstofinjectie, maar dit gaat vaak gepaard met ongunstige effecten op het in- en uitlaatsysteem. Deze problemen manifesteren zich onder andere door storingen op het dashboard, onregelmatige stationair draaien, verhoogd brandstofverbruik en verminderd motorvermogen.

Oplossing : De 5in1 Petrol Detox Pro is een geavanceerd product ontworpen voor de nieuwste generatie motoren. Het onderscheidt zich door zijn veelzijdige effectiviteit. Het reinigt moeiteloos zowel de in- als uitlaatkleppen, injectoren, katalysator en brandstofsysteem. Bovendien verhoogt het het octaangehalte en biedt het bescherming tegen corrosie. Het elimineert problemen zoals onregelmatig stationair draaien, haperingen en motorpingelen.

Oorzaak : 5in1 Oil stabilizer werkt uitstekend bij motoren met een hoge km-stand of hoog olieverbruik. Deze unieke olietoevoeging zorgt ervoor dat de olie verdikt wordt, waardoor de motor minder olie gaat verbruiken door betere afdichting bij de zuigers. De 5in1 Oil Stabilizer is één van de bekendste olietoevoegingen op de Europese markt.
Oplossing : 5in1 Oil Stabilizer (Art. Nr. 250200).

 

Ja, dit is een veelvoorkomend probleem bij auto’s die vooral gebruikt worden voor korte ritten of stadsverkeer. Omdat de motor dan vaak niet volledig op temperatuur komt en het toerental laag blijft, kan er sneller vervuiling ontstaan in het brandstofsysteem. Denk aan koolafzetting op injectoren, inlaatkleppen en verbrandingskamers. Die vervuiling zorgt ervoor dat de brandstof minder goed verneveld wordt, wat kan leiden tot onrustig stationair draaien, haperingen en een hoger brandstofverbruik.

De 5in1 Petrol Fuel System Treatment (art.nr. 687003) is juist voor dit soort gebruik ideaal. Het reinigt het volledige brandstofsysteem en verwijdert bestaande afzettingen, waardoor je motor weer soepeler loopt en beter presteert. Bovendien werkt het ook preventief: door het regelmatig toe te voegen, voorkom je dat die vervuiling zich opnieuw opbouwt. Zo houd je je motor in topconditie, zelfs als je vooral korte stukjes rijdt.

Heeft u een dieselauto? Gebruik dan de 5in1 Diesel Fuel system treatment (687004)

Een bijkomend voordeel: veel gebruikers merken dat het brandstofverbruik verbetert én dat de auto wat stiller en soepeler loopt na een behandeling.

Oorzaak : Om aan de gestelde emissienormen te voldoen, maken moderne dieselvoertuigen tegenwoordig gebruik van Adblue. Het is een waterachtig mengsel dat de schadelijke uitstoot van Nox door dieselvoertuigen omzet in ongevaarlijke gassen. Het gebruik van Adblue kan ervoor zorgen dat er kristalvorming ontstaat in het katalytische reductiesysteem, maar ook eventueel op de Adblue injectoren.
Oplossing : De 5in1 Blue+ voorkomt kristalvorming, reinigt het adblue Adblue-doseersysteem en zorgt voor langdurige betrouwbaarheid. De 5in1 Blue+ komt in een fles van 250 ml met een handige doseerkop. Door zacht in de fles te knijpen, vul je de doseerkop met precies 25 ml – genoeg om 10 liter AdBlue te behandelen. Het unieke aan de 5in1 Blue+ is dat het niet alleen helpt bij bestaande problemen, maar ook werkt om ze te voorkomen.

Ja, dat kan heel goed. Als je merkt dat je auto sloom reageert of niet lekker oppakt wanneer je gas geeft, kan dat komen door vervuiling in het brandstofsysteem. Na verloop van tijd hopen vuilresten zich op in onder andere de injectoren en brandstofleidingen. Daardoor wordt de brandstof minder goed verneveld, en dat merk je meteen aan de prestaties van je motor.

Gelukkig is daar iets aan te doen. We hebben twee producten die speciaal zijn ontwikkeld om dit soort problemen op te lossen:

– Voor benzinemotoren: de 5in1 Petrol Fuel System Treatment (art.nr. 687003)
– Voor dieselmotoren: de 5in1 Diesel Fuel System Treatment (art.nr. 687004)

Deze reinigers pakken vuil aan in het hele brandstofsysteem. Ze helpen je motor weer soepel te laten draaien, zorgen voor een betere gasrespons en kunnen zelfs je brandstofverbruik verlagen. Veel mensen merken al verschil na één behandeling.

Gebruik je het regelmatig, dan voorkom je ook dat dit probleem in de toekomst weer terugkomt. Dus: trekt je auto niet lekker op of voelt hij traag aan? Dan is dit een simpele én effectieve oplossing.

Als je oliedruklampje gaat branden, kan dat komen door vervuilde olie of verstopte oliekanaaltjes in de motor. Dit kan ervoor zorgen dat de olie niet goed door de motor circuleert, wat de oliedruk verlaagt en de motor onvoldoende smeert.

De 5in1 Oil System Flush kan dit probleem helpen oplossen. Het reinigt het oliesysteem door sludge en vuil te verwijderen, zodat de olie weer vrij kan stromen en de motor beter gesmeerd wordt. Dit kan de oliedruk herstellen en ervoor zorgen dat je oliedruklampje niet meer brandt.

Na het uitvoeren van de flush is het ook belangrijk om de juiste olie te gebruiken voor je motor. Kies voor een kwaliteitsolie die past bij de specificaties van je voertuig. Dit zorgt ervoor dat je motor optimaal blijft presteren en dat je voorkomt dat het probleem zich opnieuw voordoet.

Het is een eenvoudige manier om je motor weer soepel te laten draaien, verdere problemen te voorkomen en de levensduur van je motor te verlengen.

Oorzaak : Door wrijving en slijtage produceert de versnellingsbak vrij veel geluid. Een toevoeging van 5in1 kan dit probleem tegen gaan.
Oplossing : 5in1 Gear-Box Treatment (handgeschakelde versnellingsbakken) (Art. Nr. 687015) en 5in1 ATF Treatment (automatische versnellingsbakken) (Art. Nr. 687016)

Oorzaak : Een moeilijk koude start kan komen door een vervuild brandstofsysteem. Het brandstofsysteem is gemakkelijk te reinigen door middel van de 5in1 brandstofsysteemreinigers voor benzine en diesel motoren.
Oplossing : 5in1 Petrol Fuel System Treatment (Art. nr. 687003) en 5in1 Diesel Fuel System Treatment (Art. nr. 687004)

Oorzaak : Uitgedroogde rubberafdichtingen en O-ringen.
Oplossing : Een eenvoudige oplossing: 5in1 oil stop leak (art.nr. 687020). Dicht lekke keerringen in de motor, differentieel, stuurbekrachtiging, versnellingsbak (ook geschikt voor ATF-olie), hydraulische systemen (landbouw en industrie) Voorkom dure reparaties – Niet geschikt voor remolie!

Oorzaak : Overmatig motorgeluid kan diverse oorzaken hebben, bijvoorbeeld tikkende kleppen of versleten onderdelen.
Oplossing : Voor bovenstaande problemen gebruikt u de 5in1 Oil Stabilizer (Art. Nr. 250200). Geschikt voor oude en nieuwe motoren.

Oorzaak : Pingelen, ook wel kloppen genoemd wordt veroorzaakt door een te laag octaangetal. Door een slechte verbranding verliest u auto vermogen en kan uw auto gaan pingelen.
Oplossing : 5in1 levert de 5in1 Classic Car Leadsubstitute (Art. Nr. 687050) met octaan booster voor oldtimers. Naast dit product is ook de 5in1 Octane booster (Art. Nr. 687051) verkrijgbaar.

Oorzaak : Een lek in de radiator. Vaak zijn dit hele kleine gaatjes die veroorzaakt worden door bijvoorbeeld steentjes die tijdens het rijden omhoog schieten. Een verouderde radiateur is gevoeliger voor lekkages.
Oplossing : 5in1 Radiator Stop Leak (Art. nr. 687014) (Brititsh standard) Bij blauw of groene koelvloeistof. 5in1 Radiator Stop Leak Red (Art. nr. 687017) (G12 of G12 +) Bij oranje, lila of roze koelvloeistof.

Oorzaak : Uw motor heeft een vervuild brandstofsysteem. 
Oplossing : Voor een benzine auto gebruikt u de 5in1 benzine brandstofsysteemreiniger (Art. nr. 687003). Voor een dieselauto gebruikt u de 5in1 diesel brandstofsysteemreiniger  (Art. nr. 687004)

 

Oorzaak : Moeite met starten kan mogelijk komen door een vervuild brandstofsysteem. Bij een ernstig vervuild brandstofsysteem kan de motor afslaan.
Oplossing : 5in1 Petrol Fuel System Treatment (Art. nr. 687003) voor benzine auto’s en 5in1 Diesel Fuel System Treatment (Art. nr. 687004) voor diesel auto’s. Beide brandstofreinigers zijn in staat om het gehele brandstofsysteem met één behandeling te reinigen. Toevoegen op een lege tank en vervolgens voltanken.

Oorzaak : Slecht werkende hydraulische klepstoters. Ook kunnen de klepstoters vervuild zijn.
Oplossing : Voor een optimale reiniging van de klepstoters gebruikt u de 5in1 Oil System Flush (Art. Nr. 687025). Vervolgens kunt u de 5in1 Hydraulic Valve Lifter Treatment (Art. Nr. 687026) gebruiken om uw olie te behandelen.

Oorzaak : Per 1 januari 2023 is de “deeltjesteller” verplicht bij een APK, waardoor dieselauto’s moeilijker door een keuring heen komen. Om door de keuring heen te komen, is het noodzakelijk dat de roetfilter in de auto uitstekend werkt.

Oplossing : De DPF cleaner Pro (art.nr. 687011) helpt bij het doorstaan van de nieuwe emissietestvoorschriften in de Periodieke Technische Keuring (PTI), MOT, TüV, Controle Technique, Technische Keuring, ITV en APK. Reinigt het gehele verbrandingssysteem en vermindert snel zwarte rook, uitstoot en roetdeeltjes. Verbetert de verbranding, de motorprestaties en het brandstofverbruik.

Door gebruik van ethanol in benzine gaat de kwaliteit steeds verder achteruit. Daarom is het zaak om de nodige voorbereidingen te treffen zodat je het volgend seizoen weer probleemloos kan opstappen en verder kan rijden of varen. Als uw voertuig lange tijd stilstaat, kunnen brandstofdeeltjes uitzakken en injectoren verstopt raken. Het doel van je motor winterklaar maken is: het voorkomen van corrosie, roestvorming en stroef lopende delen.

Oplossing : De oplossing is vrij simpel: Voeg 5in1 Fuel Stabilizer toe aan een lege tank, om vervolgens vol te tanken met een goede kwaliteit brandstof. Zorg ervoor dat uw tank helemaal vol zit, zodat de kans op roestvorming tot een minimum wordt beperkt. Daarnaast zorgt een volle tank dat brandstof minder de kans krijgt om te verdampen.

Oorzaak : Krijgt u een vastzittende verbinding, moer, slot of bout met geen mogelijkheid meer los?
Oplossing : De oplossing is heel simpel. De 5in1 kruipolie is zeer geschikt voor bovenstaande problemen. Deze kruipolie bevat extra smeerolie, waardoor de verbinding ook niet zal roesten. Jouw vastzittende verbinding is zo weer in beweging bij gebruik van deze speciale kruipolie.

Art.nr. 687204 – 5in1 kruipolie 

Oorzaak : De auto stottert of schokt met optrekken. Er brandt een storingslampje in uw dashboard. Mogelijk is uw roetfilter verstopt.
Oplossing : Voor een verstopte roetfilter gebruikt u de 5in1 DPF Cleaner (Art. Nr. 687009). U kunt het flesje gemakkelijk toevoegen aan uw diesel voordat u gaat tanken. De 5in1 DPF Cleaner is ook te gebruiken bij auto’s met een DPF reservoir.

Oorzaak : Helaas kan een roetfilter op verschillende manieren verstopt raken. Bij onvoldoende warmte loopt de filter vol. Bij een slechte verbranding kan er teveel roet ontwikkeld worden. De roetfilter kan hierdoor zijn werk niet meer goed uitvoeren. De 5in1 DPF Cleaner is een uitstekend additief om de regeneratie te versnellen. Toch blijft er altijd een klein beetje vuiligheid achter in de roetfilter. Dit kan niet worden geregenereerd door middel van een roetfilter. Na lange tijd zal dit dan ook ophopen. Er wordt altijd een kleine hoeveelheid as uitgestoten door de motor. Dit is afkomstig van de brandstof en motorolie. Helaas kan deze as niet door het filter heen. Regenereren is ook niet mogelijk, waardoor het dus achter blijft. Na een lange tijd zorgt dit voor veel problemen.
Oplossing : 5in1 DPF Cleaning kit (Art. Nr. 687038)

Oorzaak : Als u vaak korte afstanden rijdt, dan komt uw katalysator zelden aan de juiste werktemperatuur. Hierdoor krijg je koolstofaanslag op je katalysator. Een andere reden kan zijn dat er onverbrande brandstof of olie in de katalysator terecht is gekomen. Dit kan de doorstroming negatief beïnvloeden. Slechte werking van de katalysator zorgt er mogelijk voor dat u motor niet meer voldoet aan de juiste emissiewaarden. Door regelmatig reinigende additieven te gebruiken, voorkom je dure reparaties aan de motor.
Oplossing : Gebruik 5in1 katalysator reiniger.  (Art. Nr. 687018)

Oorzaak : Typische vervuiling ontstaat in het EGR-systeem door olie, harsen, lakken en koolafzettingen. Ook de luchtinlaat en de turbo lopen hebben vaak dit soort vervuilingen. Een simpele ingreep kan deze vervuiling effectief reinigen en daardoor de prestaties van de motor verbeteren.
Oplossing : 5in1 EGR & Turbo Intake Cleaner (Art. Nr. 687264)

Bij een koude motor kan er condensatie ontstaan in de uitlaat, wat meestal geen probleem is en vanzelf verdwijnt zodra de motor op temperatuur is. In de winter is het normaal om witte rook uit de uitlaat te zien komen, maar deze rook zou moeten verdwijnen wanneer de motor op bedrijfstemperatuur is.

Als de witte rook echter blijft verschijnen, kan dit een teken zijn van onvolledige verbranding van de brandstof. Dit kan duiden op problemen in het brandstofsysteem of verstopte injectoren.

Voor dit probleem adviseren wij de 5in1 brandstofsysteemreiniger. Gebruik de benzineversie (art.nr. 687003) voor benzinemotoren en de dieselversie (art.nr. 687004) voor dieselmotoren.

Oorzaak : Uw auto heeft mogelijk een vervuild brandstofsysteem. Door deze vervuiling gaat de brandstof niet op de gewenste manier door het systeem, waardoor er zwarte rook kan ontstaan. 5in1 levert brandstoftoevoegingen voor benzine en diesel motoren.
Oplossing : De 5in1 Diesel Fuel System Treatment (Art. Nr. 687004) en 5in1 Petrol Fuel System Treatment (art.nr. 687003) reinigen het complete brandstofsysteem met één behandeling.